New Turkish TV station shuts down after less than a month 'following government pressure'

A private Turkish TV station that aired pro-Kurdish opposition views has shut down less than a month after its launch, underscoring press freedom concerns in a country often criticised by rights groups. Olay TV, owned by businessman and former minister Cavit Caglar, began broadcasting on November 30 but was pulled off the air on Friday. Its staff announced its closure live on air. Caglar said he pulled out of the venture because the station’s editorial line veered too close to the pro-Kurdish opposition, while the editor claimed he had bowed to government pressure. Executive editor Suleyman Sa…

Read More

HEDGE accordingly